انی دسک (Anydesk) چیست و چگونه می توان با آن کار کرد؟

نرم افزار انی دسک می‌تواند یک گزینه خوب و راحت برای استفاده از سیستم عامل به شکل ریموت باشد. با مزایا و ویژگی‌های انی دسک، آشنا شوید.

نرم افزار انی دسک چیست و چه کاربردی دارد؟

همزمان با فراگیر شدن فرم دورکاری، نرم‌افزارهای زیادی برای مدیریت پروژه از راه دور و فراهم شدن امکان دورکاری توسعه یافته‌اند. برای خود مدیریت پروژه هم می‌توانید از نرم افزارهای Atlassian آراد آرپانت استفاده کنید. نرم افزارهایی مانند بامبو، کانفلوئنس و جیرا، برای مدیریت بهتر پروژه و تسک به کار می‌رود. انی دسک یکی از معروف‌ترین نرم‌افزارهایی است که کمک می‌کند تا به سادگی از راه دور با سیستم دیگری ارتباط برقرار کنید. اگر دوست دارید بدانید نرم افزار انی دسک چیست و چه کاربردی دارد، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.


نرم افزار انی دسک چیست؟

انی دسک نرم‌افزاری برای مدیریت دسکتاپ از راه دور است که به کاربران امکان می‌دهد تا از راه دور به سیستم کامپیوتری دیگری متصل شود.

این نرم‌افزار در دسته برنامه‌های کراس پلتفرم قرار می‌گیرد و به شما امکان می‌دهد که بدون نیاز به نزدیک شدن به سیستم‌‌های میزبان مانند تبلت، رایانه و... دسترسی داشته باشید.

با کمک نرم‌افزار انی دسک قادر خواهید بود کنترل سیستم را به دست بگیرید، فایلی را به آن انتقال دهید یا از ویژگی‌های VPN (تفاوت vpn و vps چیست؟) آن استفاده کنید. دسترسی فراهم شده توسط انی دسک ایمن و قابل اعتماد است و روشی مطمئن برای دسترسی محسوب می‌شود.

شاید برایتان سوال باشد مزیت نرم افزار انی دسک چیست؟ درمقایسه با سایر نرم‌فزارهای دسترسی به سیستم از راه دور، انی دسک قادر است که حتی در مناطق با پهنای باند کم و اتصال ضعیف هم به خوبی کارایی داشته باشد.

انی دسک در تمام سیستم‌های عامل مانند مک، ویندوز، لینوکس، اندروید، آی‌اواس و.... قابل اجراست. 

خدمات پشتیبانی نرم افزارهای Atlassian در آراد آرپانت

کاربرد نرم افزار انی دسک چیست؟

بیایید کمی دقیق‌تر بررسی کنیم که کاربرد نرم افزار انی دسک چیست. انی دسک چندین عملکرد دارد که همگی آن‌ها در حوزه مدیریت از راه دور سیستم کامپیوتری خلاصه می‌شوند. موارد زیر جزو امکاناتی است که با کاربری انی دسک، در اختیار خواهید داشت:

  • مدیریت دسکتاپ از راه دور

نر افزار انی دسک نوعی ریموت اکسس توسعه داده است که به کاربران اجازه می‌دهد از راه دور کارهای مختلفی در دسکتاپ میزبان (با مک آدرس متفاوت) انجام دهند. با کمک این نرم‌افزار می‌توانید به سیستم فرمان ری‌استارت بدهید، از جلسه گزارش بگیرید، اطلاعات را تجزیه و تحلیل و همچنین در صورت نیاز سیستم را عیب‌یابی کنید.

  • ارتباط با مخاطبین

یکی دیگر از کاربردهای انی دسک این است که امکان ارتباط با مخاطبین سیستم میزبان را برای کاربران فراهم می‌کند. همچنین این نرم‌‌افزار به دفترچه مخاطبی مجهز است که می‌تواند جزئیات تماس‌ها را ذخیره کند و به کاربر اجازه دهد که وضعیت تماس را ببیند. این کار به کمک آی پی اختصاصی و منحصربه فردی که به سیستم شما داده می‌شود، انجام می‌شود. 

  • انتقال آسان داده‌ها و فایل‌ها

شما می‌توانید با کمک نرم‌افزار انی دسک، به سادگی و با عمل درگ اند دراپ فایل‌ها و اسناد را از سیستم میزبان به سیستم خودتان یا بالعکس، انتقال دهید.

حتی با این نرم‌افزار قادر خواهید بود فایل‌ها را از سیستم میزبان به سیستم دیگری انتقال دهید.

  • دسترسی به سخت‌افزار از راه دور

دوست دارید بدانید یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌ها و امکانات نرم ‌افزار انی دسک چیست؟ اینکه به کاربر اجازه می‌دهد به راحتی به اجزای سخت‌افزاری سیستم میزبان هم دسترسی داشته باشد. 

با کمک انی دسک می‌توانید اسپیکرهای سیستم، دیسک درایور و یا دکمه پاور آن را هم کنترل کنید. جذاب نیست؟

مزایای نرم افزار انی دسک چیست؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، نرم‌افزارهای زیادی برای مدیریت سیستم از راه دور تولید شده‌اند (راهنمای انتخاب بهترین برنامه برای مدیریت پروژه و تسک). اما انی دسک در میان این برنامه‌ها، به محبوبیت بیشتری دست پیدا کرده است. 

اگر دوست دارید بدانید علت محبوبیت نرم افزار انی دسک چیست، مطالعه موارد زیر می‌تواند به سوالتان جواب دهد:

  • حجم کم

حجم نرم‌افزار انی دسک بسیار کم است و استفاده از آن به هیچ فرآیند پیچیده‌ای نیاز ندارد. نصب انی دسک هم به دسترس خاص یا نسخه‌های اداری نیازمند نیست. فایل اجرایی این نرم افزار تنها حدود 3 مگابایت است و به راحتی دانلود و نصب می‌شود.

  • قابلیت سفارشی‌سازی

شما می‌توانید انی دسک را به سادگی سفارشی‌سازی و براساس نیازتان تنظیم کنید. به این ترتیب کار با آن راحت‌تر خواهد شد و تجربه کاربری‌تان از این نرم‌افزار به شکل قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

  • امکان اسکرین ریکورد

ضبط فرآیند کار یا همان اسکرین ریکورد از صفحه دسکتاپ شما یا میزبان هم از دیگر امکاناتی است که انی دسک در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این کار امنیت استفاده از نرم‌افزار را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد و جلوی هرگونه سواستفاده را خواهد گرفت.

  • شبکه اختصاصی

نرم افزار انی دسک به فضای ذخیره‌سازی ابری مجهز نیست اما امکان ایجاد شبکه اختصاصی سازمانی را برای کنترل کامل داده‌ها فراهم کرده است. به همین ترتیب است که نیروی خدمات Help Desk می‌تواند به شما برای انجام کارهای مختلف کمک کند و تسک‌های سازمانی را برای شما انجام دهد. 

  • عملکرد مناسب

دوست دارید بدانیدی یکی از برترین ویژگی‌های نرم افزار انی دسک چیست؟ کارایی بالا و سادگی کاربری. این نرم‌افزار با سرعت زیادی فرمان‌های کاربر را اجرا می‌کند و تاخیر آن در مقایسه با موارد مشابه، کم است. 

حتما می‌دانید که در نرم‌افزارهای مدیریت از راه دور، عملکرد و تاخیر یکی از معضلات دائمی کاربران است اما انی دسک با سرعت مطلوب خود توانسته است رضایت کاربران را جلب کند.

  • امنیت بالا

انی دسک میلیون‌ها کاربر در سرتاسر جهان دارد و توانسته است با استفاده از اتصال امن و پروتکل‌ها امنیتی سخت‌گیرانه، مشکلات امنیتی را به حداقل برساند. این نرم افزار آسیبی به فایروال داخلی شما نمی‌زند و از شبکه امن خودش برای ارتباط با سیستم دیگر، استفاده می‌کند. 

این نرم‌افزار از فناوری استاندارد بانکی TLS 1.2 برای اطمینان از امنیت و محافظت دربرابر دسترسی غیرمجاز بهره می‌گیرد (خدمات امنیت شبکه). سرورهای این نرم‌افزار از فناوری Erlang برای به حداکثر رساندن قابلیت‌ها بهره می‌گیرند.

خدمات هلپ دسک با آراد آرپانت

آیا انی دسک نرم‌افزاری رایگان است؟

هزینه استفاده از نرم‌ افزار انی دسک چیست؟ ممکن است این سوال برای بسیاری از شما پیش آمده باشد. خوشبختانه نرم‌افزار انی دسک در دو نسخه پریمیوم و رایگان عرضه شده‌اند. 

نسخه رایگان نرم‌افزار، امکانات مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهد، اما برای استفاده از امکانات پیشرفته‌تر این نرم‌افزار مانند اتصال چند دستگاه به یکدیگر و برگزاری جلسات همزمان و... نسخه پریمیوم آن را بخرید.

نحوه نصب نرم افزار انی دسک

برای نصب نرم‌افزار انی دسک کافیست آن را از سایت خود نرم‌افزار یا سایر سایت‌های دانلود نرم‌افزار دانلود کنید.

نسخه دانلود شده نرم‌افزار به سادگی و با چند کلیک روی سیستم کامیپوتری شما قابل نصب است و به محض نصب، قادر خواهید شد کار را شروع و از امکانات نرم‌افزار استفاده کنید.

نحوه کار با نرم‌ افزار انی دسک

نحوه کار با نرم افزار انی دسک چیست؟ انی دسک به سادگی کار می‌کند. با نصب نرم‌افزار، یک شناسه 9 رقمی دریافت خواهید کرد. این شناسه درواقع یوزرنیم شما در این نرم‌افزار خواهد بود.

درواقع هر کاربری که نرم‌افزار انی‌دسک را نصب کرده باشد، چنین شناسه‌ای دارد. دقت کنید که برای اتصال به دستگاه‌ موردنظرتان، لازم است که میزبان هم انی دسک را نصب و شناسه را دریافت کرده باشد.

شما می‌توانید با وارد کردن شناسه میزبان و درخواست اتصال، با سیستم میزبان اتصال برقرار کنید و مدیریت از راه دور را در دست بگیرید.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم که درک صحیح عملکرد نرم‌افزار انی دسک کمک‌کننده باشد. آیا شما تجربه‌ای از مدیریت از راه دور سیستم‌های کامپیوتری دارید؟ به نظرتان بهترین نرم‌افزار در این زمینه کدام است؟ اطلاعات خود را با آراد آرپانت و خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید. با خواندن مطلب معرفی نرم افزارهای atlassian و امکانات رایگان آن‌ها هم می‌توانید با دیگر نرم افزارهای مناسب برای مدیریت تسک و پروژه در خدمات پشتیبانی شبکه، آشنا شوید. 

این مقاله را اشتراک گذاری کن:
نیاز به مشاوره رایگان داری؟