همه آن چیزهایی که باید درباره نرم افزارهای Atlassian بدانید

برای آشنایی بیشتر با نرم افزارهای Atlassian و امکانات و قابلیت‌های آن‌ها این مطلب را بخوانید.

معرفی نرم افزارهای Atlassian و امکانات رایگان آن ها

امروزه نرم افزارهایی وجود دارد که برای مدیریت پروژه استفاده می‌کنند. با وجود چنین نرم افزارهایی می‌توانند زمان را مدیریت کنند و باعث شوند که پروژه به خوبی کنترل شود و در راستای پیشرفت پیش برود. یکی از این نرم افزارها، نرم افزار Atlassian است که می‌توان از این نرم افزار برای مدیریت پروژه استفاده کرد و همه داده‌های پروژه و هر موضوعی که لازم است پروژه را در جهت موفقیت حرکت دهد را می‌توان مدیریت و کنترل کرد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد این نرم افزار کاربردی بیشتر توضیح دهیم و تمامی نرم افزارهای Atlassian را معرفی کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله کاربردی همراه باشید و ما را تا انتها همراهی کنید.

نرم افزارهای Atlassian چه هستند و چه کاربردی دارد؟

شرکت‌هایی که در زمینه‌های مختلفی کار می‌کنند و می‌خواهند کارهای مهم پروژه‌های خود را مدیریت و کنترل کنند نیاز دارند که از نرم افزارهای مدیریت پروژه استفاده کنند و با استفاده از این نوع نرم افزارها کارهای پروژه را به خوبی پیش ببرند. نرم افزارهای Atlassian از دسته نرم افزارهایی هستند که می‌توان با استفاده از این نرم افزارها پروژه را به نحوه عالی مدیریت و کنترل کرد و همچنین آن را به صورت کارآمدتر پیش برد.

معرفی نرم افزارهای Atlassian و امکانات رایگان آن‌ها

همان طور که گفته شد نرم افزارهای Atlassian برای مدیریت و کنترل پروژه مورد استفاده کاربران و مدیران قرار می‌گیرند. نرم افزارهای Atlassian از نرم افزارهایی دیگری تشکیل شده‌اند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم و امکانات این نرم افزارهای کاربردی را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1- نرم افزار مدیریت پروژه جیرا

یکی از نرم افزارهایی که می‌توان با استفاده از آن یک پروژه را مدیریت کرد، نرم افزار جیرا است. از این نرم افزار بیشتر برای باگ‌ها و خطاها استفاده می‌کردند اما امروزه می‌توان برای مدیریت و کنترل پروژه نیز از این نرم افزار استفاده کرد. نرم افزار جیرا دارای ویژگی‌های مفید و موثری است و اگر اتفاقی در نرم افزار رخ دهد با استفاده از این نرم افزار می‌توان از اتفاق رخ داده شده مطلع بود و آن را رفع کرد. امکاناتی که این نرم افزار در اختیار کاربران قرار می‌دهد این است که به تیم پروژه کمک می‌کند تا برنامه ریزی مناسبی برای پروژه خود انجام دهند و هر گزارشی که لازم است را به مدیر پروژه تحویل بدهند. با استفاده از این نرم افزار می‌توان تمام اصولی که برای پیشرفت پروژه لازم است را انجام داد.

خدمات نصب و راه اندازی نرم افزارهای Atlassian در آراد آرپانت

2- نرم افزار ترلو

نرم افزار ترلو وظیفه‌ای که بر عهده می‌گیرد این است که نرم افزار با استفاده از تابلوها و کارت‌ها می‌تواند وظایف افراد تیم را مشخص کند و در واقع می‌توان گفت که تیم را مدیریت می‌کند. با استفاده از کارت‌ها می‌توان وظایف هر کاربری را به صورت لیست درآورد و به کاربران اطلاع داد و اگر در کارتی تغییری اتفاق افتاد می‌توان با وجود این نرم افزار کاربران را از این تغییر مطلع کرد. با استفاده از این نرم افزار، تیم را می‌توان سازماندهی کرد و در نهایت از آن‌ها گزارش دریافت می‌شود. وجود نرم افزار ترلو می‌تواند کاربران را از خستگی نجات دهد و در نهایت آن‌ها با قدرت پیش روند.

3- نرم افزار بیت باکت

نرم افزار بیت باکت یکی دیگر از نرم افزارهایی محسوب می‌شود، که جز محصولات شرکت اطلسیان است. این نرم افزار به کاربران خود اجازه می‌دهد که در محیط گیت درخواست‌هایشان را بررسی و پیگیری کنند. با استفاده از این نرم افزار کاربران می‌توانند با کسانی که در محیط گیت هستند در مورد کارهای خود بحث و مشورت کنند و از این طریق می‌توانند پروژه خود را مدیریت کنند که این خود می‌تواند یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده این نرم افزارها باشد. افرادی که برنامه نویسی می‌کنند می‌دانند که این نرم افزار می‌تواند در ویرایش و مدیریت کردن و همچنین مدیریت و کنترل تیم کدنویسی تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد. 

4- نرم افزار کروسیبل

نرم افزار کروسیبل نیز می‌تواند یکی دیگر از نرم افزارهای Atlassian باشد. این نرم افزار برای بازبینی کدها مورد استفاده قرار می‌گیرد و ممکن است با خود بپرسید که واقعا چگونه می‌توان با وجود این نرم افزار کدها را بازبینی کرد. در پاسخ به پرسش شما می‌توانیم این گونه بگوییم که با استفاده از این نرم افزار می‌توانید کدهای برنامه و پروژه خود را بررسی کنید و اگر مشکلی در بررسی کدها به وجود بیاید می‌توانید آن‌ها را تغییر بدهید.

 نرم افزار کروسیبل این امکان را به کاربران می‌دهد که در یک محیط با یکدیگر در تعامل باشند و در مورد بررسی کدها همکاری کنند. اگر از این نرم افزار برای بازبینی کدهای برنامه خود استفاده کنید، می‌توان گفت که مدیریت و کنترل پروژه کاملا شفاف و آسان‌تر می‌شود.

5- نرم افزار Opsgenie

این نرم افزار نیز می‌تواند یکی از نرم افزارهای مدیریت و کنترل باشد. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید هشدارها و خطاهای یک پروژه را بررسی کنید و در نهایت به افراد تیم اطلاع دهید. با وجود این نرم افزار می‌توان مشکلات را به تیم‌ها اطلاع داد و آن‌ها نیز می‌توانند با مطلع شدن از مشکلات و خطاها با سرعت به حل آن‌ها بپردازند.

6- نرم افزار حرفه‌ای کانفلوئنس

یکی دیگر از نرم افزارهای مدیریت پروژه (راهنمای انتخاب بهترین برنامه برای مدیریت پروژه و تسک) می‌توان به نرم افزار کانفلوئنس اشاره کرد. این نرم افزار می‌تواند به تیم‌های پروژه کمک کند تا بتوانند یک تیم و پروژه را سازماندهی کنند و همچنین این امکان را به کاربران می‌دهد که به مشکلات پروژه رسیدگی و پیگیری کنند و در نهایت این قابلیت را دارد که پروژه را مدیریت و کنترل کند. با کمک این نرم افزار می‌توانید تمام اطلاعات و کارهای افراد تیم را در فضایی ذخیره کنید و به عنوان مدیر از آن‌ها مطلع باشید.

7- نرم افزار Bamboo

توسعه دهندگان نرم افزار از این نرم افزار برای تست، ادغام و تحویل نرم افزار استفاده می‌کنند. این نرم افزار در واقع نوعی راه حل از CI/CD است که با استفاده از آن می‌توان عناصر کدهای خاص و تحویل بسته‌ها را یکپارچه سازی کرد. این نرم افزار می‌تواند تمامی فرایندهای یک پروژه نرم افزاری را مدیریت و کنترل کرد. شما با استفاده از این نرم افزار می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان و با سرعت کافی پروژه رو پیکربندی کنید و بر روی فرآیندهای پروژه نظارت داشته باشید.

مزایای استفاده از نرم افزارهای Atlassian

استفاده از این نرم افزارهای کاربردی مزایایی دارد و اگر از آن‌ها استفاده کنید می‌توانید کسب و کار و تیم خود را در مسیر موفقیت مشاهده کنید. در ادامه مزایای استفاده از نرم افزارهای مدیریت و کنترل را نام می‌بریم. 

  • ایجاد ارتباطات موثر بین افراد تیم
  • استفاده از منابع موثر و کارآمد برای پروژه
  • صرفه جویی زمان و افزایش بهره‌وری
  • افزایش رضایت مشتریان
  • مدیریت و کنترل کردن ریسک های پروژه
  • افزایش بهبود روحیه تیم
  • برنامه ریزی موثر و جدی
  • کنترل و افزایش کیفیت
  • افزایش تجربه و آموزش صحیح
  • نظارت کردن به صورت مداوم

سخن آخر

در این مقاله از بلاگ آراد آرپانت در مورد نرم افزارهای Atlassian توضیحاتی دادیم. این نرم افزار برای مدیریت پروژه و کنترل تیم می‌تواند مورد استفاده مدیران و کاربران قرار بگیرد. نرم افزارهای Atlassian دارای نرم افزارهای مختلفی هستند که هر کدام وظایف و امکانات خاص خود را دارند. در مطالب بالا تمام نرم افزارهای Atlassian را نام بردیم و در مورد هرکدام توضیح دادیم و گفتیم که با استفاده از این نرم افزارها چه کارهایی می‌توان انجام داد. اگر از این نرم افزارها استفاده کنید می‌توانید به پیشرفت کسب و کار خود کمک و همچنین تیم و پروژه‌های خود را به بهترین شکل مدیریت و کنترل کنید. با وجود این نرم افزارها نقص‌های پروژه کم‌تر و در هزینه‌ها نیز صرفه جویی می‌شود. همچنین می‌توانید به صورت مداوم روی تیم و پروژه‌های خود از طریق خدمات پشتیبانی شبکه و خدمات دواپس نظارت داشته باشید.

خدمات پشتیبانی نرم افزارهای Atlassian در آراد آرپانت
این مقاله را اشتراک گذاری کن:
نیاز به مشاوره رایگان داری؟