همه آن چیزهایی که باید درباره هاست ایمیل بدانید

هاست ایمیل چیست و چه کاربردی دارد؟ در این مطلب بخوانید.

هاست ایمیل چیست؟

ایمیل یا پست الکترونیکی یکی از سرویس‌های مهم اینترنتی است که توسط سایت‌های مختلفی مانند یاهو، گوگل و غیره به کاربران ارائه می‌شود. سرویس ایمیل یکی از راه‌های ارتباطی محسوب می‌شود که از طریق آن می‌توان متون مختلف و انواع فایل‌ها را به سایر افراد ارسال کرد. سرویس ایمیل یکی از سرویس‌های کاربردی و مهم برای کسب و کارهای مختلف به حساب می‌آید که می‌توانند از طریق آن با مشتریان و مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را از آخرین و جدیدترین خدمات، محصولات و رخدادهای مربوط به کسب و کار مطلع کنند. در این مقاله قصد داریم به این سوال که هاست ایمیل چیست پاسخ داده و تأثیر آن بر روی کسب و کارها را نیز مورد بررسی قرار دهیم. 


هاست ایمیل چیست و چه اهمیتی دارد؟

به سرویس میزبانی که توسط سرویس‌های ایمیل اجرا می‌شود، هاست ایمیل می‌گویند. افراد و کسب و کارهایی که دارای نام دامنه هستند برای راه‌اندازی سرویس ایمیل در دامنه خود باید برای این سرویس، هاست ایمیل دریافت کنند. هاست ایمیل سرویسی است که به سادگی می‌توان آن را راه‌اندازی کرد و معمولا به صورت اختیاری است و در صورتی که صاحب سایت یا کسب و کار تمایل داشته باشد می‌تواند نسبت به راه‌اندازی آن اقدام کند. 

سرویس هاست ایمیل که می‌تواند جزو خدمات پشتیبانی شبکه هم قرار بگیرد را می‌توان هنگام طراحی و راه‌اندازی سایت یا حتی بعد از راه‌اندازی آن با میزبانی وبسایت اصلی فعال کرد. ممکن است راه‌اندازی و فعال کردن این سرویس برای دارندگان سایت و صاحبان کسب و کار هزینه‌ای داشته باشد اما می‌تواند امنیت اطلاعات را تضمین کرده و همچنین به اعتبار کسب و کار بیافزاید. 


تفاوت دیگر هاست‌ها با هاست ایمیل چیست؟

با شنیدن نام هاست ایمیل ممکن است این سوال در ذهن برخی از افراد شکل بگیرد که تفاوت سایر هاست‌ها با هاست ایمیل چیست؟ خدمات میزبانی یا هاست فقط به ایمیل محدود نشده و انواع خدمات میزبانی از جمله هاست وب و هاست دامنه نیز وجود دارد که دارای تفاوت‌هایی با هاست ایمیل هستند. در ادامه با ویژگی‌های هر کدام از این هاست‌ها آشنا می‌شویم. 

خدمات ایمیل هاستینگ با آراد آرپانت

میزبانی یا هاست وب

هاست وب به سرویس میزبانی گفته می‌شود که یک وب سایت را قادر می‌سازد که در فضای اینترنت قابل دسترسی باشد. سرویس هاست وب در واقع اداره کننده سایت بوده و وظیفه حفظ ارتباط آن با کاربران اینترنتی را بر عهده دارد. اما تفاوت هاست وب با هاست ایمیل چیست؟ در بسیاری از موارد همراه با سروس هاست وب گزینه‌ای وجود دارد که می‌توان برای فعال‌سازی ایمیل هاست وب از آن استفاده کرد. این اتفاق معمولا از طریق نرم‌افزارهای کنترل پنل سرور رخ می‌دهد که افراد در هنگام خرید سرویس هاست باید امکان این کار را از ارائه دهنده سوال کنند. 


هاست دامنه یا دامین

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که تفاوت دامنه با هاست ایمیل چیست باید گفت که دامنه یک آدرس منحصر به فرد است که یک وب‌سایت با آن شناسایی می‌شود. به عنوان مثال google.com دامنه یا دامین سایت گوگل است که کاربران برای دسترسی به این سایت از آن استفاده می‌کنند. 


تعریف هاست ایمیل

سرویس هاست ایمیل معمولا یک سرویس رایگان است که همراه با بسته هاست وب به صاحبان سایت و کسب و کارها ارائه می‌شود. این سرویس می‌تواند به راحتی از طریق نرم‌افزارهای کنترل پنل یا نرم‌افزارهای ایمیل فعال شود. اما در صورتی که یک کسب و کار نیاز به ارسال و دریافت تعداد زیادی ایمیل داشته باشد، می‌تواند این سرویس را به صورت جداگانه خریداری کند. اما مهم‌ترین مزیت هاست ایمیل چیست؟

مزیت هاست ایمیل

هاست ایمیل این امکان را برای کسب و کار فراهم می‌کند که بتواند یک آدرس ایمیل اختصاصی و سفارشی داشته باشد تا بتواند از آن برای ارسال و دریافت ایمیل یا مشتریان، مخاطبان و کارکنان خود استفاده کند. یکی دیگر از ویژگی‌های آدرس این ایمیل این است که از نام دامنه سایت موردنظر استفاده می‌کند. به عنوان مثال اگر آدرس یک سایت mywebsite.com باشد، آدرس ایمیل اختصاصی کسب و کار می‌تواند به شکل yourname@mywebsite.com باشد. داشتن یک آدرس ایمیل اختصاصی و سفارشی منطبق با دامنه وب‌سایت باعث می‌شود که کسب و کار حرفه‌ای تر به نظر برسد و همچنین اطلاعات و دسترسی‌های صاحب کسب و کار و کارکنان امن‌تر باشد. 


نحوه کار هاست ایمیل چیست؟

با فعال کردن هاست ایمیل، کسب و کارها هم یک سرور جداگانه برای میزبانی از ایمیل‌های خود دریافت می‌کنند و هم امکانات اضافی در اختیار خواهند داشت که برای بهینه‌سازی کسب و کار مؤثر هستند. از جمله این امکانات می‌توان به امکان احراز هویت ایمن کاربران، مسیریابی مجدد و تکرار ایمیل‌ها و مدیریت نام دامنه‌های کاربر اشاره کرد. 

فعال کردن هاست ایمیل باعث افزایش امنیت شده و خطر اسپم شدن یا آلوده شدن ایمیل‌ها به ویروس را از بین‌ می‌برد. در واقع زمانی که کسب و کارها اطلاعات حساس را از طریق میزبانی ایمیل ارسال می‌کنند یک لایه امنیتی به ایمیل آن‌ها اضافه می‌شود که خطر نقصان و سرقت اطلاعات را به حداقل می‌رساند. برای دیدن ویژگی‌های خدمات ایمیل آراد آرپانت، اینجاکلیک کنید.


نقش هاست ایمیل در هویت برند

یکی از جنبه‌های اهمیت هاست ایمیل برای کسب و کارها، هویت برند است. اما در این حوزه نقش هاست ایمیل چیست؟ ایجاد یک هویت برند قوی برای هر کسب و کار در دنیای امروز امری حیاتی است. بر اساس تجربه مشتریان و مخاطبان به برندهایی که می‌شناسند یا به نظر آن‌ها آشنا می‌رسد، بیش از سایر برندها اعتماد دارند. هاست ایمیل دقیقا همین کار را انجام می‌دهد و برند یک کسب و کار را در ذهن مخاطبان و مشتریان حک می‌کند. 


نقش هاست ایمیل در تامین امنیت

یکی از موارد مهمی که در کسب و کارهای مختلف به خصوص در کسب و کارهای اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است، تأمین امنیت است زیرا معمولا ارتباطات سنتی از طریق ایمیل اشکالات امنیتی زیادی می‌تواند به همراه داشته باشد. به همین دلیل صاحبان کسب و کار باید اطمینان حاصل کنند که اطلاعات ارسالی آن‌ها در امنیت کامل باشند. در اینجا حساس بودن اطلاعات ارسالی اهمیتی ندارد بلکه این اطمینان از کیفیت ارتباطات است که اهمیت پیدا می‌کند. 

از آنجا که امنیت اطلاعات به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند تا بتوانند اعتبار و قابلیت اطمینان خود را بالا ببرند در این حوزه نقش هاست ایمیل چیست؟ در هاست ایمیل، اطلاعات ارسالی در ایمیل‌ها رمزگذاری می‌شوند که این امر ارسال امن تمام داده‌ها و اطلاعات از طریق ایمیل را تضمین‌ می‌کند و اطمینان می‌دهد که اشخاص غیر مجاز نمی‌توانند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. 

خدمات پشتیبانی ایمیل با آراد آرپانت

کلام آخر

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های ماندگاری و موفقیت یک کسب و کار اینترنتی در بین مشتریان و مخاطبان، برقراری ارتباط مستمر و حرفه‌ای با آن‌ها است. در واقع با برقراری یک ارتباط مستمر و در عین حال ایمن که از محتوای ارسالی به خوبی محافظت شود باعث می‌شود که اعتماد مشتریان و مخاطبان به برند و کسب و کار به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. این کار یکی از مهم‌ترین وظایف هاست ایمیل به حساب می‌آید. اگر این سوال در ذهن شما شکل گرفته که هاست ایمیل چیست باید گفت یک فضای میزبانی است که صاحبان کسب و کار می‌توانند به واسطه آن از سرویس ایمیل منطبق بر دامنه سایت خود میزبانی کنند و از این طریق در فضایی امن با مشتریان و کارکنان خود در ارتباط بوده و اطلاعات لازم را ارسال و دریافت کنند. 

آراد آرپانت به شما کمک می‌کند تا بای راه اندازی سرویس ایمیل اختصاصی شرکت، دست به کار شوید. خدمات امنیت شبکه و تامین امنیت سرویس ایمیل هاستینگ هم از دیگر اقداماتی است که توسط متخصصان آراد آرپانت انجام می‌شود. 

این مقاله را اشتراک گذاری کن:
نیاز به مشاوره رایگان داری؟