برون سپاری خدمات شبکه یا واگذاری خدمات شبکه چیست؟

برای کسب اطلاعاتی جامع و جذاب در رابطه با برون سپاری خدمات شبکه یا واگذاری خدمات شبکه، این مطلب را بخوانید.

برون سپاری خدمات شبکه یا واگذاری خدمات شبکه چیست؟


نکات برون سپاری خدمات شبکه از مهم‌ترین مواردی هستند که می‌توانند به شما در دست‌یابی به یک استراتژی فوق‌العاده کمک کنند. برون سپاری نوعی استراتژی بی‌نظیر برای واگذاری برخی یا تمامی عملکرد‌ها و خدمات شبکه به یک ارائه دهنده شخص ثالث است. 

کسب و کار‌ها و برند‌های مختلف می‌توانند از این روش برای کاهش هزینه‌های مصرفی، بهبود عملکرد خود، امکان دسترسی به انواع مهارت‌های تخصصی و تمرکز بر شایستگی‌های اصلی استفاده کنند. برای آشنایی با این نکات مهم، در این مقاله از وبلاگ آراد آرپانت- ارائه دهنده‌ی خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری- همراه ما باشید.


انواع نکات برون سپاری خدمات شبکه

نکات برون سپاری خدمات شبکه با چالش‌ها و خطرات بسیاری مانند امنیت، کیفیت، انطباق و مدیریت فروشنده رو به رو هستند. به همین دلیل، انتخاب مؤثرترین روش برای اطمینان از عملکرد شبکه اهمیت زیادی دارد. 

از جمله نکات مهم می‌توان به مشخص کردن اهداف و انتظارات، انتخاب ارائه دهنده مناسب، ایجاد یک چارچوب حاکمیتی، اجرای اقدامات امنیتی و انطباق آن، نظارت بر عملکرد و ارزیابی آن، استفاده از امکانات سازگار اشاره کرد.


مشخص کردن اهداف و انتظارات

قبل از جستجوی ارائه دهنده مناسب برای برون سپاری شبکه، اهداف و انتظارات خود را به طور شفاف و واضح تعریف کنید. مشخص کنید که عملکرد‌ها و خدمات شبکه کدامند؟ شاخص‌های عملکردی و توافقات سطح خدماتی که به دنبال آن هستید، کدامند؟ 

چگونه به دنبال بررسی و اندازه‌گیری نتایج به دست آمده هستید؟ چگونه می‌خواهید با ارائه دهنده ارتباط و همکاری لازم را ایجاد کنید؟ پاسخ به تمامی این سؤال‌ها برای ایجاد یک محدود و چشم‌انداز فوق‌العاده اهمیت دارند.

انتخاب ارائه دهنده مناسب

یکی از نکات برون سپاری خدمات شبکه، انتخاب ارائه دهنده مناسب برای موفقیت در پروژه است. شما باید بتوانید توانایی‌ها، شهرت، تجربه و سازگاری‌های ارائه دهنده را بشناسید و آن‌ها را ارزیابی کنید. علاوه بر این، مکان ارائه دهنده، شرایط قرارداد و قیمت را نیز در نظر بگیرید. 

باید به دنبال ارائه دهنده‌ای باشید که بتواند با توجه به نیاز‌ها و اهداف شبکه شما، یک راه حل سفارشی و انعطاف‌پذیر را پیشنهاد دهد. علاوه‌بر این، توجه داشته باشید که ارائه دهنده مورد نظر کیفیت بالایی در انجام و رفع نیاز‌های شما داشته باشد.


ایجاد یک چارچوب حاکمیتی

چارچوب حاکمیتی را می‌توان مجموعه‌ای از رویه‌ها، خطی مشی‌ها، نقش‌ها و مسئولیت‌هایی دانست که نحوه مدیریت پروژه برون سپاری شبکه توسط برند و ارائه دهنده را نشان می‌دهند. با استفاده از یک چارچوب مؤثر می‌توانید متوجه شوید که پروژه مورد نظر با تمامی اهداف تجاری شما همسو است. 

ارائه دهنده خدمات باید با تمامی استاندارد‌های مورد توافق آشنایی داشته باشد تا هرگونه مشکل به وجود آمده را به راحتی رفع کند. با استفاده از یک رابطه شفاف و قابل اعتماد می‌توانید یک همکاری بی‌نظیر را با یکدیگر داشته باشید.


امنیت و انطباق

دو مورد از مهم‌ترین نکات برون سپاری خدمات شبکه، امنیت و انطباق هستند. مطمئن شوید که تمامی داده‌ها و سیستم‌های شبکه در برابر هرگونه دسترسی غیرمجاز، سواستفاده یا از دست دادن امنیت خود، محافظت می‌شوند. علاوه بر این، مطمئن شوید که تمامی عملکرد‌های شما مطابقت لازم را با قوانین، استاندارد‌های مربوطه و مقررات دارند. 

برای رسیدن به این هدف، تمامی اقدامات امنیتی و انطباقی را مدنظر قرار دهید. در هنگام همکاری با ارائه دهنده، تمامی نقش‌ها و مسئولیت‌های امنیتی، مدیریت ریسک و استراتژی‌های کاهشی را برای او تعریف کنید. برون سپاری خدمات امنیت شبکه نیاز به تحقیقات فراوانی در رابطه با تیم شخص ثالث دارد تا از مهارت و تبحر آنها اطمینان حاصل شود.


نظارت ارزیابی عملکرد پروژه

یکی از مهم‌ترین نکات برون سپاری خدمات شبکه، اطمینان از برآورده شدن تمامی انتظارات و اهداف شما از کسب و کار مورد نظر است. بهترین روش برای ارزیابی کیفیت، کارایی و اثربخشی خدمات و راه حل‌های شبکه، استفاده از شاخص‌های عملکردی و توافق نامه‌های خدماتی است که در ابتدای اجرای پروژه مدنظر قرار داده‌اید. 

علاوه بر این، بازخورد‌های کارمندان، شرکا و مشتریان را نیز جمع‌آوری کرده و آن را تحلیل کنید. شناسایی نقاط ضعف و قوت پروژه، فرصت‌ها و چالش‌ها، برای ارزیابی نتایج بهترین روش هستند.


نوآوری

نوآوری از مهم‌ترین نکات برون سپاری خدمات شبکه است که در صورت انجام مداوم و پویا، یک فرایند منحصر به فرد شناخته می‌شود. برای رفع نیاز‌های کسب و کار خود باید سازگاری و نوآوری لازم را داشته باشید. در این صورت حتی پس از رخداد تغییرات در طی زمان، می‌توانید بهترین تصمیم‌ها را اتخاذ کنید. 

در این مسیر، از تمامی ایده‌ها و راه‌حل‌های جدید که توسط ارائه‌دهنده، عرضه می‌شوند، استقبال کنید. همچنین روند‌ها و فناوری‌هایی که بر روی عملیات تأثیرگذار هستند، اهمیت زیادی دارند. با این روش می‌توانید مطمئن شوید که پروژه موردنظر برای کسب و کار، مؤثر و کارآمد خواهد بود.

خدمات نگهداری شبکه با آراد آرپانت

مزایای استفاده از نکات برون سپاری خدمات شبکه

استفاده از نکات برون سپاری خدمات شبکه مزایای بسیاری به همراه دارد. با توجه به گفته‌ وبسایت outsourcechat. today، با استفاده از برون سپاری خدمات شبکه می‌توانید به خوبی جایگاه خود را در میان رقبا افزایش دهید و از بهترین مزیت‌های آن بهره‌مند شوید. از مزیت‌های برون سپاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


فناوری و دانش

منابع انسانی و مادی می‌توانند به خوبی نشان دهند که برای راه‌اندازی یک سیستم شبکه کارآمد، به چه چیز‌هایی نیاز دارید؟ آیا کسی در شرکت شما آگاهی لازم در مورد سیستم‌های اطلاعاتی را دارد و یا فردی در آن واجد شرایط شناخته می‌شود. 

در این میان، تجربه اهمیت زیادی دارد چرا که نشان می‌دهد آیا سخت‌افزار یا نرم‌افزار خریداری شده با نیاز‌های شما مطابقت دارد یا خیر؟


سود هزینه

با توجه به نکات برون سپاری خدمات شبکه، می‌توانید اطلاعات مناسبی از نیاز‌های فناوری اطلاعات را به دست‌ آورید. در این صورت می‌توانید در هزینه‌های مصرفی خود صرفه‌جویی کنید. با استفاده از این روش، تنها زمانی می‌توانید هزینه پرداخت کنید که برای شما کار می‌کنند.


قرارداد‌های خدمات

با برون سپاری شبکه خدمات خود به یک شرکت ارائه دهنده، یک بسته سطح خدماتی دریافت می‌کنید. از جمله این خدمات می‌توان به تعویض سخت‌افزار در صورت نقص، نظارت از راه دور و آموزش اشاره کرد. 

شرکت‌های ارائه دهنده انواع خدمات مختلف، علاوه بر ارائه راه حل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، پشتیبانی ۲۴ ساعته نیز برای شما ارائه می‌کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، بتوانید به راحتی آن را رفع کنید.


ملزومات برنامه‌نویسی

شرکت‌های ارائه دهنده انواع خدمات مختلف، باید دارای اطلاعات و دانش برنامه‌نویسی فوق‌العاده باشند. با توجه به نکات برون سپاری خدمات شبکه می‌توانید به جای استخدام برنامه‌نویس‌ها و یافتن زبان‌های برنامه‌نویسی، همه چیز را به شرکت‌های ارائه دهنده بسپارید تا این عمل را برای شما انجام دهند. 

برخی از زبان‌های برنامه‌نویسی تنها برای برخی از کار‌های خاص مناسب بوده و استفاده می‌شوند. یک ارائه دهنده آگاه و باتجربه می‌تواند یک راهنمای عالی در این زمینه باشد.


مجوز‌های نرم‌افزار

یکی از مهم‌ترین نکات برون سپاری خدمات شبکه این است که ارائه دهنده می‌توانید تمامی مجوز‌های شما را خریداری کند و هیچ نیازی به حضور شما نیست.

آیا برون سپاری خدمات شبکه ایمن است؟

استفاده از نکات برون سپاری خدمات شبکه ایمن، یک ابزار مقرون به صرفه و کارآمد است که ایمنی کامل را دارد. مواردی که مشخص کننده ایمنی بالای برون سپاری هستند،به شرح زیر است:

با استفاده از این نوع قرارداد می‌توانید از خود، کسب و کار و تمامی کارمندان شرکت محافظت کرده و از‌اتهامات غیرقابل توجیه و اختلافات توافقی مصون بمانید.

با قرارداد می‌توانید مانع از افزایش نرخ‌ها شوید، هزینه‌های غیرضروری را حذف کنید و زمان خود را صرف خدمات نامربوط نکنید. 

بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات، به دنبال ایجاد یک روابط صادقانه هستند و هیچ علاقه‌ای به استفاده از شیوه‌های متقلبانه ندارند. شرکت‌های ارائه دهنده به دنبال شهرت خوب هستند تا بتوانند جایگاه خوبی را از آن خود سازند.

بهتر است قبل از دریافت خدمات، در مورد ارائه دهنده خود تحقیق کنید. با یک جستجوی سریع در اینترنت می‌توانید به اطلاعات مفیدی در مورد شرکت دست پیدا کنید. 

همچنین این فرصت بهترین زمان برای تأیید و شناخت تجربه ارائه دهنده و اطمینان از داشتن مهارت و دانش است. با انجام این مراحل می‌توانید از ایمنی و امنیت شرکت ارائه دهنده خود اطمینان لازم را داشته باشید.


تجربه یکی از مشتری‌ها از خدمات آراد آرپانت

بی شک انجام بسیاری ازکار‌های مربوط به شرکت مانند انتخاب یک استراتژی مناسب، دریافت مجوز و نحوه دستیابی به سود بالا دارای چالش‌های بسیاری است. از این رو، استفاده از شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات می‌تواند یک فرصت بی‌نظیر باشد تا بتوانید تمامی امورات خود را به آن‌ها بسپارید و به نتیجه دلخواه خود برسید. 

شرکت ما با سپردن امورات خود به شرکت آراد آرپانت و بهره‌گیری از تمامی خدمات منحصر به فرد آن توانسته است نتیجه مثبت ان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشاهده کند. اعتماد به یک شرکت ارائه دهنده خدمات مختلف آشنا به نکات برون سپاری خدمات شبکه یک فرصت بی‌نظیر برای دستیابی به یک جایگاه بینظیر در میان شرکت‌های رقبا است.

آراد آرپانت؛ ارائه دهنده‌ی خدمات مشاوره شبکه

سخن پایانی

نکات برون سپاری خدمات شبکه از مهم‌ترین مواردی هستند که در هنگام انتخاب شرکت ارائه دهنده باید به آن توجه کنید. هریک از این نکات می‌توانند به شما در دستیابی به سود بالا و انتخاب یک شرکت فوق‌العاده برای برون سپاری خدمات کمک کنند. 

در هنگام انتخاب شرکت مناسب برای سپردن خدمات خود به آن، هدف واضحی را برای خود مشخص کنید و یک چارچوب خوب انتخاب کنید تا نظارت بر آن آسان باشد.


سؤالات متداول


برون سپاری خدمات شبکه چیست؟

برون سپاری نوعی استراتژی بی‌نظیر برای واگذاری برخی یا تمامی عملکرد‌ها و خدمات شبکه به یک ارائه دهنده شخص ثالث است.


برون سپاری خدمات شبکه چه اهمیتی دارد؟

کسب و کار‌ها و برند‌های مختلف می‌توانند از این روش برای کاهش هزینه‌های مصرفی، بهبود عملکرد خود، امکان دسترسی به انواع مهارت‌های تخصصی و تمرکز بر شایستگی‌های اصلی استفاده کنند.


از مهم‌ترین نکات برون سپاری خدمات شبکه کدامند؟

از جمله نکات مهم می‌توان به مشخص کردن اهداف و انتظارات، انتخاب ارائه دهنده مناسب، ایجاد یک چارچوب حاکمیتی، اجرای اقدامات امنیتی و انطباق آن، نظارت بر عملکرد و ارزیابی آن، استفاده از امکانات سازگار اشاره کرد.

این مقاله را اشتراک گذاری کن:
نیاز به مشاوره رایگان داری؟